Internet banka – jak správně vybrat

Správná internet banka poskytuje své služby na velmi vysoké úrovni. Jedná se v podstatě o komplexní internetové bankovnictví, které je na moderní úrovni. V České republice působí několik bank, které vynikají svým internetovým bankingem. Jde o zavedené banky, ale i o nové banky, které úspěšně získávají nové klienty. Mezi tradiční banky zde počítáme Českou spořitelnu, Komerční banku nebo ČSOB. K novým bankám se dá počítat Fio banka, mBank nebo Zuno banka. Většina všech klientů bank používá internetové rozhrání k posílání a převodu peněz. Kvalitní internet banka by tak měla vše nabízet v jedné aplikaci.

Jak správně vybrat internetovou banku

Při výběru banky hraje roli několik základních údajů. V první řadě jde o poplatky za internet banking. Nízkými poplatky nebo vůbec žádnými vynikají zejména nové banky. Tradiční bankovní domy pokračují v politice vybírání poplatků a slevy za tyto platby jsou poskytovány pouze u klientů, kteří více používají jejich služby.

Na druhou stranu se nabízí třeba Fio banka, která nabízí vedení internetového bankovnictví zcela zadarmo. Pro běžného uživatele je tato internet banka velmi přívětivá. Oproti ostatním novým bankám disponuje tato instituce poměrně širokou sítí poboček. Přes Fio lze také obchodovat s akciemi po celém světě.

Jaké služby by měla poskytovat internet banka

Základní požadavkem je poskytování internetového bankovnictví zcela zdarma. Služby by neměly být vázány na uskutečněný počet plateb a převodů. Samostatnou otázkou je vydáváni platebních karet. V podstatě ke každému účtu je dnes vydávána jedna platební karta, s kterou je možné platit na internetu a v obchodech. Vybírání peněz z bankomatů je ve velké části zpoplatněno u všech bank. Některé banky poskytují několik prvních výběrů zdarma. Vždy také záleží jestli se jedná o vlastní bankomaty nebo od jiných bank.

Mnoho klientů tradičních bank zvažuje přechod k mladým bankám, které nabízí bankovní služby na lepší úrovni. Takovýto přechod zahrnuje celou řadu kroků, kterou je třeba provést. Sem patří převod všech automatizovaných platebních příkazů. Zde můžeme uvést pravidelné platby za energie a ostatní služby. Každá banka nabízí rozsáhlé portfolio služeb podle svého zaměření. Jedná se zde o nabídku jednotlivých benefitů, které mohou usnadnit celou správu internetové aplikace. Vedle bankovních služeb zde dochází k poskytování doplňkových služeb jako jsou slevy na určité zboží nebo provoz mobilní sítě.