Některá nákupní centra trápí nízká návštěvnost

Zhruba 20 procent nákupních center v České republice se snaží vypořádat s nízkou návštěvností nebo obsazeností. Tyto údaje vyplívají z nedávného průzkumu. Nicméně na českém trhu je prý stále prostor pro nová nákupní centra a to v menších městech.

V České republice je v současné době 90 velkých obchodních center. V minulých dnech se otevřelo nové obchodní centrum v pražských Bohnicích. Jedná se o Obchodní centrum Krakov.

Jako hlavní důvody nízké návštěvnosti pětiny nákupních center se uvádí špatná dopravní dostupnost, více konkurence v dané oblasti nebo nízké příjmy obyvatel v místě nákupního centra.

Nově otevřená nákupní centra se prosazují na trhu velmi pomalu. Obchodní centra se tak musí zaměřovat na pořádání různých akcí pro zákazníky a seznamovat je s novými nákupními značkami. Dále se tato centra musí přizpůsobovat lokálním podmínkám a uplatňovat místní dodavatele nebo provozovatele služeb.

Nutno ještě podotknout, že čtvrtina ze všech obchodních center se nachází v Praze. V porovnání se zeměmi EU je Česká republika pod průměrem.